Ons moederdagwerkje kwam tot stand door :
Wil je alle foto's zien, klik dan HIER.
Beren :
- stempelen met opgeblazen plastiek zakje
- met stift bloemstengels tekenen : let op dat je niet op je bloemen tekent.
- bloemen tekenen mbv sjabloontje
- tissue-papier te scheuren en in water te weken,
- uit te knijpen, witte lijm en verf bij te doen.
- getekende bloemen nauwkeurig mbv een pincet opvullen.
- de bloemen gesorteerd stonden
- er een prijslijst moest worden samengesteld die zowel de beren als de zonnen konden lezen. (cijferbeeld, ondersteund met getal- of vingerbeeld)
- we moesten verwoorden welke bloem we wensten te kopen.
- we per bloem moesten betalen.
- we moesten nadenken hoe we €3 moesten betalen als we maar 2 muntstukken van €2 hebben. (voor ons evident, maar voor een kl. die nog per muntstuk denkt een heel denkproces.)
We kleurden volgens legende :
- Zonnen : door 1 bij te doen of weg te doen.
- Beren : door te kijken welke kleur we bij een cijfer moeten gebruiken.
Ondertussen wordt in de klas ook onze "voorlopige" splitsmachine uitgetest :
We hadden een moetje aan de sprekende muur in ons boekenhoekje :
- Beren : Waar hoor je de klank s.......
- Zonnen : ontdekken welk woord er werd "gezoemd" zoals mmmmmmm-aaaaaaaaaaaaaa-nnnnnnnnnnn
Daarvoor moet je :
- weten waar je moet drukken om jouw opdrachten te kunnen horen
- goed luisteren
- onthouden wat je moest doen
We tekenden bloemen :
Schilderden bloemen :
Maakten bloemen met bloemenschijfjes :
Probeerden bloementuintjes aan te leggen :
Speelden een gezelschapsspel met het draairad :
Speelden een bloemen-topologie :
Telden hoeveel bloemen in de vaas stonden en controleerden zelf onze antwoorden :
Zochten de letter H in tijdschriften :
Maakten bloemenschilderijen op de lichtbak :
Gingen naar de speeltuin waar we het thema ook verder konden beleven door
- bloemenkransen te maken en
- net zoals de kunstenaar Guiseppe Arcimboldo
een bloemenschilderij te maken, maar dan met echt bloemen.















